Home – 2.0 › Forum › Koffiekamer › Whatsapp community voor de snelle leden [03/07/2023]
-
Whatsapp community voor de snelle leden [03/07/2023]
Posted by Jim Stukken on 03/07/2023 at 13:01De Spaarvarkens.be Whatsapp community is een plaats die vooral bedoeld is voor leden, die andere leden in real time op de hoogte willen houden van de triggers die ze tegen komen en de trades die ze maken. De Whatsapp community maakt het mogelijk om nog sneller in te spelen op de bewegingen van de markten. Typ je telefoonnummer in ‘+32 123 45 67 89’ formaat, op die manier kunnen we ervoor zorgen dat iedereen snel zal worden toegevoegd aan de chatgroep. Niet-leden zullen uit de lijst verwijderd worden.
Jim Stukken replied 2 years, 1 month ago 30 Members · 66 Replies -
66 Replies
-
-
Ik weet eigenlijk niet waar ik een algemene vraag moet stellen bij spaarvarkens dus probeer ik het hier. Mijn vraag: gezien de problemen bij apple moet ik ook Berkeshire van Buffet verkopen omdat die sterk in apple zit?
-
Ga naar Forum : diversen bv. En neen, ik zou BRK daar niet om verkopen.
-
-
Niet onbelangrijk – inzake privacy – om even te vermelden dat een Whatsapp community verschillend is van een Whatsapp groepsgesprek.
- In een Whatsapp community kan enkel de communitybeheerder (= Spaarvarkens.be) de telefoonnummers van de leden zien, de communityleden (= de leden / mensen die zich inschrijven in de community) kunnen enkel het telefoonnummer van de communitybeheerder zien, niet de nummers van de andere ingeschreven leden.
- In een Whatsapp community is de communicatie altijd end-to-end versleuteld.
-
In een Whatsapp community kan enkel de communitybeheerder (= Spaarvarkens.be) de telefoonnummers van de leden zien, de communityleden (= de leden / mensen die zich inschrijven in de community) kunnen enkel het telefoonnummer van de communitybeheerder zien, niet de nummers van de andere ingeschreven leden.
Dat lijkt mij toch niet te kloppen : ik kan in de community alle telefoonnummers zien.
-
Dat zou nochtans wel de bedoeling moeten zijn – of toch per community in te stellen door de beheerder(s) – ten minste, als ik de ‘officiële’ communicatie en uitleg over de mogelijkheden en het beheer van Whatsapp communities mag geloven.
Uitleg en informatie hierzo: https://faq.whatsapp.com/458610306367976/
-
En voor de mensen met weinig tijd (druk druk druk) of die geen zin hebben om de volledige tekst te lezen, hier een schermafbeelding van de officiële communicatie van Whatsapp m.b.t. “End-to-end versleuteling en privacy van telefoonnummers“.
Graag gedaan,
Uw dienaar Michel -
“alleen zichtbaar voor communitybeheerders en anderen die in dezelfde groep zitten” – vandaar :)
-
Aha. Ik ga / ging ervan uit dat “een Whatsapp community” en “een groep binnen diezelfde Whatsapp community” twee verschillende zaken waren, maar wel één samenhangend geheel vormden. M.a.w. dat een groep een onderdeel is van die bovenliggende afgesloten community.
Мої вибачення. (Dat is ‘mijn excuses’ in het Oekraïens)
-
ik kan nochtans enkel het nummer van de beheerder zien en niet van de andere leden
-
heb jij dan ook een aanvraag gedaan voor triggers en trades? want dat had ik nog niet gedaan, misschien komt het daardoor?
-
Inderdaad Sabine, dan krijg je nog een extra goedkeuring door een beheerder.
-
Done, maar klopt het dat je eenmaal aangemeld in de community nog eens apart moet inloggen voor ‘Triggers & Trades’?
-
-
Ludo, je moet je GSM nummer in de linker kolom invoeren, “Whatsapp Community”
-
-
-
werkt dit nu al ? ik snap het niet helemaal….Heb een community gemaakt, Spaarvarkens.be….er is blijkbaar 1 lid nl mezelf…..??????
-
@lverhulst je moet je ook nog aanmelden voor triggers&trades; als je daaraan toegevoegd wordt zal je meer berichten zien
-
hallo sabine, hoe doe je dat ? je aanmelden bij triggers and trades
-
ik denk dat ik er ben….oef…toch eventjes een doolhof doorlopen….
-
hoe kan ik nu met zekerheid weten dat alles nu ok is ? ik zie dat ik lid ben geworden van de community……….ik heb ook een aanvraag verzonden bij Triggers & Traders…..En wacht nu op een goedkeuring van de beheerders….is het nu wachten op ????
-
ben je nog niet toegelaten ondertussen? Je ziet het meteen aan de berichten als je toegelaten bent.
-
Luc zit er al in, hij heeft ondertussen zelfs al iets gezegd!
-
-
Heb al een aantal keer een aanvraag verstuurd maar ontving nog geen bevestigingsmail… wat doe ik verkeerd?
-
-
ja, heb aanvraag via laptop en telefoon gedaan, net nog eens verstuurd..
Gebruik enkel dit mailadres
-
Hey Jim,
Ik heb me ook aangemeld voor de WhatsApp groep maar geen link met toegang ontvangen. Zou je eens willen (laten) nakijken wat er aan de hand is? Bedankt.
Mocht ik nog eens opnieuw moeten proberen, let me know.Groeten,
Steven
-
Dag Steven, Kan je even met je hetzelfde e-mail een mailtje sturen naar [email protected] dan zoek ik het uit. (onderwerp whatsapp community)
-
-
Idem, ook aangemeld voor de WhatsApp groep maar geen link met toegang ontvangen.
-
Dag Frank, Kan je even met je hetzelfde e-mail een mailtje sturen naar [email protected] dan zoek ik het uit. (onderwerp whatsapp community)
-
-
Hallo, ik ben een tijdje geleden lid geworden van de whatsapp groep, maar heb hier nog geen berichten van ontvangen…. kan dat?
-
Dag Guy, aha dat kan. Had ik inderdaad nog niet gedaan, heb het nu geprobeerd. Nu zien of er berichten binnenkomen. Bedankt voor de info!
-
Whatsapp groep slachtoffer van zijn success ?
Na een weekje ingeschreven te zijn vrees ik dat ik de groep weer ga verlaten. Door het aantal berichting zie ik mij genoodzaakt de meldingen op ‘mute’ te zetten. Waardoor ik dan belangrijke triggers misloop op het juiste moment en het doel van de groep voor mij verloren gaat.
Ik zie 3 soorten berichten in de groep
1. triggers en trades 👍
2. interessante discussies die niet tijd-gevoelig zijn en welke ik liever op het forum zou lezen
3. gesprekken over koetjes en kalfjes (en paling in ‘tgroen 😉 ) die beter thuis horen in een afzonderlijke babbelbox die ik kan muten en lezen en volgen wanneer ik er zin en tijd voor heb
Maar goed , da’s de aard van het Whatsapp-beestje en valt niet in te tomen.
Jammer, maar ik zal een andere manier moeten vinden om interessante triggers snel op te pikken.
-
Dag Evert, ik vrees dat je gelijk hebt, bepaalde discussies horen hier thuis en niet in de whatsapp groep, maar het is vooral aan de leden zelf om hierin het voortouw te nemen. Ik hoop dat het op termijn wel zal lukken!
-
Log in to reply.