-
AGENDA (22/04/2024 – 26/04/2024)
Bij deze een fijne zondag gewenst. De volgende werkweek is er toch wel eentje om naar uit te kijken op vlak van aandelen. Het zal weer een volatiele week kunnen worden waar alles mogelijk is. Ik ligt kort enkele bedrijven toe die ik zelf opvolg.
Maandag 22-April
– Verizon (voorbeurs) Analisten verwachten dat Verizon een winst zal boeken van 4,61 miljard doller. Ze zijn positief en verwachten een groei in de omzet sinds Q1 van 2023. Een daling van de inkomsten en WPA, zit er jammer genoeg ook in geprijsd.
– SAP (Nabeurs)SAP, doet het dan weer wel zeer goed. De analisten des huis denken dat SAP naar zijn recordomzet zal gaan sinds hun beursgang. Een nettowinst van 5,29 miljard euro. Het ziet er dus goed uit voor SAP als we de analisten mogen geloven.
Dinsdag 23-April
– UPS (voorbeurs)
Voor UPS, ziet het er ook minder rooskleurig uit. Analisten geven hier hun opinie dat de WPA (winst per aandeel) zal dalen met net geen 40%. Het positieve? Analisten verwachten een winst van 8,21$, over het volledige boekjaar. Analisten durven hier zelf te neigen naar een koopmoment.
– Pepsico (voorbeurs)
Pepsico heeft vorig kwartaal mooie verwachtingen waargemaakt. Vorige kwartaalcijfers wist Pepsi een nettowinst te boeken van 1,3 miljard t.o.v. 518 miljoen. Een verdubbeling van de winst. Misschien kan er na hun laatste dividendverhoging van Februari’23, nog eens een extraat’je af?
– Tesla (Nabeurs)
Het bedrijf waar ikzelf het hardste naar zal uitkijken. Tesla heeft de laatste tijd weer zeer veel artikels opgeleverd voor onze Belgische redactie. Van tegenvallende verkoop, tot dalende prijzen. Nu, hun cybertruck kwam de laatste dagen weer zeer negatief in het nieuws door een defect aan het gaspedaal. Ik vermoed zelf dat de aandelen dinsdag nabeurs niet voor waanzinnige acties gaat zorgen. Op dit moment zit Tesla nog te vechten tegen een dalende Chinese verkoop en Musk die zich weer enorm aan het focussen is op de zelfrijdende taxi’s. Dit is een typische situatie voor Tesla. Het is geen en-en bedrijf maar of-of. Of negatief sentiment of een positief sentiment. Ik blijf zelf long op Tesla gaan.
Woensdag 24-April
– Meta (Nabeurs)
Meta gaat naar mijn mening woensdag weer positief naar buiten komen doordat ze meer en meer op AI gaan inzetten. Meta heeft zelf enkele dagen geleden de prijs van hun VR-speeltje verlaagd, of dat de groei zal doen toenemen? Voor Meta zie ik zelf geen directe bijzonderheden waardoor de kwartaalcijfers fenomenaal zouden tegenvallen.
– Boeing (Voorbeurs)
X
– Alphabet (nabeurs)
Misschien dat Google nog wel wat gaat prijsgeven over hun bod op het marketing-softwarebedrijf, Hubspot. Verder hing er een negatief sentiment over Google die mensen ontsloeg nadat ze betoogden tegen een contract van Google en Amazon om Israel clouddiensten te verkopen. Google is een mooie koers aan het varen. Goed nieuws zou wel eens tot een nieuwe ATH kunnen leiden.
Sorry, there were no replies found.
Log in to reply.