Forum

Home – 2.0 Forum Koffiekamer WhatsApp 11 oktober 2023 – Triggers & Trades – een onvolledig overzicht …

• WhatsApp 11 oktober 2023 – Triggers & Trades – een onvolledig overzicht …

Posted by Gisèle on 12/10/2023 at 17:32

[16:48, 11-10-2023] Hi all. Ik kreeg dit bericht in mijn Bolero-inbox ivm mijn aandelen Eurazeo. Als beginnende belegger kan ik hier moeilijk over oordelen. Is er iemand die me wat advies kan geven?

[16:54, 11-10-2023] P.P. Als je je aandelen aan toonder omzet in aandelen op naam, dan krijg je 10% extra dividend. Wil je je aandelen vele jaren bijhouden? Dan is dat een optie. Ben je dat echter niet van plan en wil je grote liquiditeit, zodat je meteen kan handelen (verkopen) zonder je aandelen eerst weer om te zetten in aandelen aan toonder? Dan zou ik niets doen (geen actie ondernemen). Ik zou ook Bolero eens vragen naar de kosten voor dat omzetten (en later eventueel nog eens omzetten als je wil verkopen): grote kans dat als je hoort hoeveel ze daarvoor aanrekenen, dat het sop dan de kool niet waard is.

[16:54, 11-10-2023] P.P. “We belonen de loyaliteit van onze aandeelhouders op naam die hun aandelen langer dan 2 jaar ononderbroken houden door hen een bonusdividend van 10% uit te keren. Om voor deze loyaliteitsbonus in aanmerking te komen, moeten ze aan de volgende voorwaarden voldoen:

hun aandelen in zuivere vorm op naam of in geadministreerde vorm op naam houden,

ze moeten langer dan twee volledige kalenderjaren in hun bezit zijn,

nog steeds in het bezit zijn van hun aandelen op de datum van uitbetaling van het Eurazeodividend.

Aandeelhouders die hun Eurazeo-aandelen vóór 31 december 2020 hebben geregistreerd of geconverteerd, zullen vanaf 2023 van onze getrouwheidsbonus kunnen genieten.”

[Maar het principe vind ik eigenlijk wel goed: trouwe aandeelhouders belonen…

[16:55, 11-10-2023] Bedankt, Pascal! Ik heb ze nog maar vier maanden, dus ik kom sowieso niet in aanmerking dan.

[16:57, 11-10-2023] P.P. Neen, je komt pas na 2 jaar in aanmerking. Ik vermoed dat het zelfs zou kunnen zijn: 2 jaar nadat je je aandelen aan toonder hebt omgezet in aandelen op naam. Zo is het toch bij Tessenderlo. Anders heeft het bedrijf geen bewijs dat je al zo lang aandeelhouder bent. Bolero weet dat, maar daar is het bedrijf niks mee. Da’s geen bewijs. Het bedrijf zal de broker niet vertrouwen. 🙂 Hoe zou dat nu komen? 🙂

[16:59, 11-10-2023] P.P. Wat ik nog het strafste vind: Bolero beschouwt dit als een “corporate action”. Bolero zal daarvoor dus waarschijnlijk weer… 5 euro aanrekenen.

Ook als je kiest om niks te doen (denk ik).

De extra bankentaks wordt door de gewone man betaald.

of de gewone vrouw, natuurlijk. 🙂

[17:13, 11-10-2023] P.P. Wellicht is het een “continue” actie. Ik hoop maar dat Bolero dat niet ieder jaar gaat aanrekenen. Enfin, let me know als Bolero daar 5 euro voor aanrekent.

[17:25, 11-10-2023] In tegenstelling tot Mithra komt NOVO NORDISK wel terug met goed nieuws. https://www.tijd.be/markten-live/live-blog/ozempic-schudt-de-kaarten-op-wall-street/10498465.html#833822

[18:31, 11-10-2023] Welk is de beste ETF India.

[18:39, 11-10-2023] Beste weet ik niet, maar staat wel al netjes in de plus

FLXI – Franklin FTSE India acc

[18:41, 11-10-2023] Verschillende parameters in ‘t oog gehouden en een vergelijk gemaakt op justetf

[19:41, 11-10-2023] Waarom? Hangt toch ook af aan welke waardering je het koopt. Door hoge waardering toch ook risico als het niet voldoet aan de hoge verwachtingen.

[19:50, 11-10-2023] Op all time high indd best niet kopen, wait for a pullback

[19:57, 11-10-2023] Die pullback mag je wel niet missen, komt niet vaak voor, hoop ik toch 😁

[20:12, 11-10-2023] Er zullen bij elk aandeel ooit dalingen zijn. En is het niet bij dit aandeel, dan zijn er altijd andere aandelen die interessanter zijn.

[20:26, 11-10-2023] Vestas Wind lijdt onder aanhoudende groeipijnen..

https://trends.knack.be/beleggen/internationale-aandelen/vestas-wind-lijdt-onder-aanhoudende-groeipijnen/

[21:13, 11-10-2023] Positie gestart in ON Semiconductor (ON) … stevige groeier met nog een redelijke PE voor die sector.

jimmyvanruyssevelt replied 2 years, 7 months ago 3 Members · 2 Replies
  • 2 Replies
  • Michel

Member
    12/10/2023 at 18:17

Bedankt om de moeite te doen om de WhatsApp conversaties hier op het forum te delen, @gwollaert

Al een aantal keer stilletjes een kleine hint gegeven dat sommige leden het toch wel erg jammer vinden dat het discussieforum (hierdoor) de laatste weken en maanden wat verwaarloost wordt, en er nog amper interactie en boeiende discussies tussen de leden onderling zijn. Spijtig, maar ik ga het forum dan ook maar stilletjes links laten liggen.

Tot later. 👋

Log in to reply.