Forum

Home – 2.0 Forum Koffiekamer Stand van zaken Spaarvarkenshuis: 23 dec 2025

• Stand van zaken Spaarvarkenshuis: 23 dec 2025

Posted by Pascal Paepen on 23/12/2025 at 17:29

Vandaag, 23 december, zijn drie zware poutrels (ijzeren balken) van elk 500kg geleverd én geplaatst. Daardoor wordt de vergaderzaal op de eerste verdieping van het Spaarvarkenshuis stabiel. We houden nu eenmaal van stevige fundamenten, zowel in onze portefeuille als in het Spaarvarkenshuis.

Volgende werkzaamheid = maandag 29 december. Dan worden zes lichtere poutrels geleverd én geplaatst. Wie dat wil mag altijd eens komen kijken. De vaklui hadden al meteen goesting om bij onze Club te komen dus is het waarschijnlijk dat we minstens één van hen binnenkort mogen verwelkomen. Het zijn dan ook echte stielmannen.

Gert Wezenbeek replied 4 months, 3 weeks ago 4 Members · 9 Replies
  • 9 Replies
  • Sabine Reusen

Member
    23/12/2025 at 18:07

Niet te luid, dat de veiligheidscoördinator of architect het niet hoort. Iedereen helm en veiligheidsschoenen aan 😉.

Hopelijk hebben ze 7 poutrels bij, anders geen trapgat.

Ik probeer maandag alvast langs te komen.

• Pascal Paepen

Administrator
      23/12/2025 at 18:54

Haha. Ik twijfelde nog. Maar het is 6+1 gratis 🤣. En we liepen allemaal rond in de gepaste kledij + roze Spaarvarkens fluohesje, uiteraard. 🤣

• Joost Vandenabeele

Member
    23/12/2025 at 19:46

Zeven portrellen voor een varkensstal, is dat er niet wat over?

Of krijgt iedere Magnificant zijn eigen steun.

• Pascal Paepen

Administrator
      24/12/2025 at 06:25

7+3 zelfs. Het kan niet stevig genoeg zijn. En dikke muren met stenen zoals ze die in de jaren ’50 zwart bakten.

• Gert Wezenbeek

Member
    23/12/2025 at 20:17

Benieuwd hoe ze geplaatst zijn. Vroeger bij het renovatiebedrijf kapten we nissen tegen het plafond, bekisting, goten we eerst betonnen ‘sloefen’ en na uitharding plaatsten we dergelijke balken met schoren, kettingblokken…en brute mankracht. Stunt- en vliegwerk.

• Pascal Paepen

Administrator
      24/12/2025 at 06:36

Inderdaad, Gert. Vorige week zijn er nissen tegen het plafond gekapt. Dat vergde wat tijd omdat de muren zo sterk en dik zijn. Maar dat had mijn vader al opgemerkt toen we het pand kochten. De blokken die eronder zijn geplaatst zijn ook de moeite. Ik dacht dat dat balkjes zouden zijn, maar het is dus iets serieuzer. Bij het op maat slijpen was daar dan ook heel wat werk aan. Maar de architect en mijn vader willen alleen het beste van het beste. We wachten nu op de voorstellen en offertes voor de andere werken. Over een klein jaartje zou de stal moeten klaar zijn.

Pascal

• Gert Wezenbeek

Member
      24/12/2025 at 08:13

Ja, dat is toch allemaal heel interessant vind ik.

• Pascal Paepen

Administrator
      25/12/2025 at 09:57

Maandag komen ze de 7 andere (kleinere) poutrels leveren en plaatsen. Dan kan je het geheel dinsdag zien wanneer je langskomt.

• Gert Wezenbeek

Member
      25/12/2025 at 17:10

Daar ben ik wel erg benieuwd naar!

Log in to reply.