Forum

Home – 2.0 Forum Koffiekamer PV-installaties van voor 2021 met terugdraaiende teller krijgen premie bij plaat

• Joost Vandenabeele

Member
    25/10/2024 at 10:46

dag Ludo

is echt choquerend, ik heb me 2 jaar geleden laten vangen om over te schakelen op de digitale teller maar ontving wel een premie van 1200 euro hiervoor als ik afzag van enige latere schadeclaim.

en nu mogen zij die het tot het einde uitzongen alsnog een premie ontvangen terwijl zij die 2 jaar nog genoten van de terugdraaiende teller, toch allemaal vreemd.

iets anders

ik ontving een nieuwsbrief van Ecopower met als een van de punten prijsstijging, ik kan dit puntje echter niet openen

ken jij de teneur van de prijsstijging?

alvast dank

• Sabine Reusen

Member
      25/10/2024 at 12:31

Dat was 2 jaar geleden toch ook al geweten…die tabel voor die premie werd opgemaakt in 2021.

Die premie is er gekomen ter compensatie van de belofte om nog 15 jaar over een terugdraaiende teller te kunnen beschikken. Des te langer je wacht met de overschakeling naar de digitale meter, des te lager de premie.

Voor degene die bijvoorbeeld in 2020 een nieuwe installatie hebben laten plaatsen, hadden in principe nog tot 2035 recht op een terugdraaiende teller. Als ze pas in 2025 over een digitale meter beschikken, hebben ze dus recht op een ‘schadevergoeding’ voor de resterende 10 jaar.

Wanneer je om een of andere reden in 2025 niet over een digitale meter beschikt, dan zal je ook geen recht meer hebben op de premie.

• Ludo Grauls

Member
      28/10/2024 at 08:31

https://www.ecopower.be/nieuws/prijsveranderingen-1-januari-2025

Log in to reply.