Forum

Home – 2.0 Forum Koffiekamer Portefeuilles in een nieuw jasje + overzicht [04/08/2023]

• Michel

Member
    04/08/2023 at 14:50

Mooi gedaan, @Jim-stukken.

Hoedje af voor uw werk achter de schermen. Weinigen zien of zeggen het, maar het wordt geapprecieerd man. 👍

• Jim Stukken

Administrator
      04/08/2023 at 15:39

Bedankt Michel!

• Gijs Vercoutere

Member
    04/08/2023 at 15:01

Mooi werk idd, heel overzichtelijk 👍

• Jim Stukken

Administrator
      04/08/2023 at 15:39

Bedankt Gijs!

• Pascal Paepen

Administrator
    04/08/2023 at 15:12

Merci, Jim!! Inderdaad. Niet te onderschatten. Daar is werk aan en kruipt tijd in, om dat zo mooi weer te geven. Well done, Jim! En voor de leden: you ain’t seen nothin’ yet. Er komen nog portefeuilles aan.

Wat mijn portefeuille betreft: die gaat dus al even mee. Op dit moment ben ik niet zo’n grote fan meer van gimv. Ik sta wel nog achter alle andere 9 posities. Nu eens even nadenken wat ik in de plaats zou nemen van gimv.

• Jim Stukken

Administrator
      04/08/2023 at 15:40

Je laat maar weten wat je in de plaats wil 😉

• Ann

Member
      04/08/2023 at 16:33

@pascal-paepen Mogen we ook weten waarom je geen fan meer bent van Gimv ? Wat is er veranderd ? Of heeft het met hun hoog dividendbeleid te maken ?
      Gimv was mijn eerste aandeel ooit in 2016, en heb ik nog steeds. Al zie ik nu wel dat door het dalen van de koers de laatste tijd, mijn winst uitsluitend nog dividend is.

• Pascal Paepen

Administrator
      04/08/2023 at 16:36

Private equity heeft het nu een pak moeilijker vanwege de hogere rente en de gedaalde risico-appetijt.

• lieven Kiekens

Member
      06/08/2023 at 10:57

Dag Pascal ,

In Deceuninck (aandeel) heb ik 3 mnd geleden ingeschreven .. staat al 7% lager in waarde.

Houd ik dit nog verder ? Zie je verbetering ?

• Gisèle

Member
      06/08/2023 at 19:45

Dag Lieven,
      Het aandeel Deceuninck zit de buy en hold portefeuille. In de wekelijkse Spamalot komt deze steeds aan bod. Voor zover ik begrijp maakt men zich daar geen zorgen over? @pascal-paepen

• lambert-bollen

Member
    04/08/2023 at 23:21

Ziet er gelikt uit Jim.👏

Weet niet hoe jullie het gebouwd hebben, maar kan dit ook dienen voor de ptf van de varkentjes? Niet om effectief te beheren maar zo iets als de info draad van @michel om ieders ptf te delen. Just wondering. 🧐

• Jim Stukken

Administrator
      05/08/2023 at 12:07

Jawel ze zijn zelf gebouwd, en de portefeuilles worden nog steeds uit de Google sheets gehaald. Dus misschien is er inderdaad iets mogelijk voor leden die dat zouden willen. Ik ga het bekijken!

• Gisèle

Member
      05/08/2023 at 23:08

In de portefeuille van Jan zijn een paar foutjes geslopen.
      EVS – Industrie –> Technologie

Barco …

Deceuninck NV …

• Jim Stukken

Administrator
      06/08/2023 at 08:26

Merci Gisèle, zijn veranderingen in de PF geweest, ik ben inderdaad de sector vergeten aan te passen. Is aangepast! 😅

• Fabiaan Dequidt

Member
    08/08/2023 at 21:10

Knap werk, Jim. Waar kan ik de besprekingen / webinars vinden vd 5G portefeuille? Ik vind het niet bij de webinars.

• Ann

Member
    17/08/2023 at 20:59

@Jim-stukken Waar kan ik ergens het rekenblad terugvinden van Brederode ? Ik heb al zitten zoeken via het vergrootglas bovenaan, in het forum, onder de les over Brederode, maar helaas nergens te bespeuren. Of kijk ik ergens over ?

• Jim Stukken

Administrator
      18/08/2023 at 14:17

Nee, dat klopt Ann, de reden hiervoor is dat ik die rekenbladen op dit moment niet up-to-date kan houden dus dat betekent dat er na enige tijd veel fouten in zullen staan.

• Ann

Member
      18/08/2023 at 15:26

Bedankt voor de info !
      Hopelijk vinden jullie snel een oplossing voor het probleem, zodat deze handige overzichten terug online kunnen komen😄.

• Jim Stukken

Administrator
      18/08/2023 at 16:37

Ja het is geen technisch probleem. Eerder een probleem van tijd ….

Log in to reply.