Forum

Home – 2.0 Forum Aandelen Mijn toppicks voor 2024?

• Mijn toppicks voor 2024?

Posted by Stefan Willems on 14/12/2023 at 13:18

Mijn toppicks voor 2024? Net zoals in 2023 uranium, maar ook heb ik nu wel een boontje voor miners in het algemeen. De Fed heeft gisteren de deur opengezet voor een zwakke dollar wat de grondstoffensector wat wind in de rug moet geven als China geen roet in het eten gooit. Ook wat afgestrafte vastgoedaandelen die nog niet opgepikt zijn, wil ik eigenlijk wel. Ik zeg niet dat met de Belgische GVV’s geen geld zijn te maken (integendeel), maar ik zie ook dat de markt in de VS en Europa al wat vooruit loopt waardoor ik daar wat voorzichtiger ben. Men rekent nu in de VS op 150 basispunten rentedaling volgend jaar. Risico is daar dat de rentemarkt (tijdelijk) op zal moeten terug komen. Long term lijken GVV’s me echter zeker interessant vanaf dit niveau.

Waar ik persoonlijk in geloof momenteel? In shit. Eigenlijk zegt de Fed nu dat men er geen problemen in ziet om opnieuw extra te gaan stimuleren. En wie gaat daar van profiteren? Shitbedrijven die op het randje zitten. Ik geloof dan ook dat shit wel eens de winnaar kan worden van de pivot van de FED. Biotechshit die er niet in slaagt om positieve kasstromen te draaien. Technologiebedrijven die nog niet winstgevend zijn en waar je spontaan spetterpoep van krijgt wanneer je er teveel van in je portefeuille hebt zitten. Of vastgoedshit (ik kijk naar jou Atenor).

Mijn voorspelling? Het kan wel eens een shitjaar worden waardoor je tegen de normale logica in de zwakkere bedrijven beter zullen presteren dan de kwaliteitsbedrijven. En als geld stinkt, dan stinken er op de Brusselse beurs weinig dingen zo hard als het strontaandeel van Atenor.

Fijne feestdagen gewenst!

Stefan

guy-thuwis replied 2 years, 5 months ago 6 Members · 5 Replies
  • 5 Replies
  • Ben Frijters

Member
    15/12/2023 at 11:17

Technologieshit. Ik denk dan spontaan al aan Unifiedpost :-D

• Bruno Deboeck

Member
    15/12/2023 at 16:04

🤣🤣🤣 Hilarisch !

• Vincent Halsberghe

Member
    15/12/2023 at 17:28

Zoals ik ook via X/Twitter mijn reactie had gegeven:

Ik hou het ook bij Uranium en Koper. En uiteindelijk blijven wij Belgen onze baksteen maar in vastgoedaandelen zetten. Maar verwacht toch ook een herstel in China. En mijn zwakte voor de tanker markt blijf ik ook behouden.

• johan daelemans

Member
    18/12/2023 at 09:47

😂😂😂

and when all that 💩 will hit the fan… 😱

• guy-thuwis

Member
    18/12/2023 at 11:10

Een van die shitaandelen dat wat van de bodem komen lijkt los te komen, is Meyer Burger Technology, zonnepanelen van Europese makelij. Het moet niet altijd uranium zijn😉

Log in to reply.