Forum

Home – 2.0 Forum Aandelen Kazatomprom verlaagt productie voor 2025 fors

• Kazatomprom verlaagt productie voor 2025 fors

Posted by Stefan Willems on 23/08/2024 at 09:16

Update voor de uraniumbeleggers: Kazatomprom kwam deze ochtend uit met zijn cijfers waarbij vooral de productiecijfers van 2025 opvielen die voorzien zijn. In 2025 verwacht de groep ongeveer 13,6 miljoen pond minder uranium te produceren dan verwacht. Om een idee te geven van de impact. Dat is 8% van de wereldwijde uraniumproductie die plots wegvalt.

We verwachten een groene dag voor de sector. Het blijft echter een lange termijnverhaal waarbij het sentiment en de fundamentals niet gelijk hoeven te lopen op de korte termijn. Op korte termijn verwachten we wel dat opslagproducenten zoals Yellow Cake koopwaardig zijn na de recente daling.

Marc replied 1 year, 8 months ago 10 Members · 11 Replies
  • 11 Replies
  • Gerry Van Ham

Member
    23/08/2024 at 12:45

Hi Stefan,

Bedankt voor de update. Ik zit nu aan een gemiddelde koers van 630 en 5% van mijn portefeuille. Zou jij dan nu nog bijkopen?

• Stefan Willems

Administrator
      26/08/2024 at 08:13

Voor Yellow Cake mag je van mij naar 7,5% gaan. Geen persoonlijk advies.

• Marc

Member
      26/08/2024 at 20:30

welk koersdoel zie je dan voor ogen Stefan en op welke termijn?

• Gijs Vercoutere

Member
    23/08/2024 at 13:35

Ik heb alvast een plukje bijgekocht deze ochtend na bericht Stefan.

8% van wereldwijde productie is echt veel…

Yellow cake nu 5,7% van de portfeuille (GAK 448)

• koen-victor

Member
    23/08/2024 at 14:25

Ik heb ook zin om bij te kopen maar zou graag begrijpen hoe het kan dat ondanks de overtuigende bull case het aandeel 30% gedaald is sinds de top. Grondstoffen zijn volatiel maar is er een oorzaak naast speculatie/trading?

Een ander weetje; ik vond het eens de moeite om omgekeerd na te denken: stel dat uranium verder daalt, wat zou dan de reden kunnen zijn? Geholpen door chatgpt. Zie onder. Geen van die argumenten zijn overtuigend, dus dat zit al goed :-).

• Jochen Vandenbergh

Member
      23/08/2024 at 19:18

Dag Koen

Ik heb wel eens gelezen dat Thorium een veelbelovend alternatief is voor uranium als kernbrandstof. Vooral dan omdat Thorium minder radioactief afval achterlaat. Althans zo heb ik het begrepen.

Groet

Jochen

• Davy

Member
      24/08/2024 at 00:06

Naar mijn bescheiden mening: een daling van de uraniumprijs op de spotmarkt + cycliciteit in de Uraniummarkt. De nutsvoorzieningen wilden de hoge prijzen niet meer betalen. Voor even toch. 🙂

• Vincent Halsberghe

Member
    23/08/2024 at 15:57

Uranium gaat mooi hoger vandaag. Green Day

• Peter Vergote

Member
    23/08/2024 at 20:20

We hebben er lang genoeg moeten op wachten ook Vincent

Deze voormiddag na het lezen van het bericht van @stefan-willems en het bericht van Kazatomprom, de pré-market trends van Uraniumaandelen beginnen volgen

M’n positie van Uranium Royalty Corporation die ik reeds aanhield, verdriedubbeld bij opening.

Een paar uur later was m’n positie van grootste verliespost op geklommen tot de winstgevende kant in m’n pff op Bolero 😇

Niet slecht voor een “hangmatbelegger”-tje 🐷

De berichtgeving van Stefan was weer perfect getimed #top 👍

• Stefan Willems

Administrator
      26/08/2024 at 08:15

Leuk om te horen Peter!

• Thomas Debruyne

Member
    24/08/2024 at 09:50

Log in to reply.