Forum

Home – 2.0 Forum Aandelen Jan: BNP Paribas verkocht en Puma gekocht naast Anta Sports (16:12:25)

• Jan: BNP Paribas verkocht en Puma gekocht naast Anta Sports (16:12:25)

Posted by Jan Reyns on 16/12/2025 at 14:14

BNP Paribas zal wel te vroeg zijn, maar goed iedereen mag iets hebben :-)

Succes iedereen (uitleg Puma en Anta in Spamalot van 13/12 en vorige ‘Weken’ van Jan.

gisele-dillien replied 3 months, 2 weeks ago 10 Members · 14 Replies
  • 14 Replies
  • Joost Vandenabeele

Member
    16/12/2025 at 17:51

Antasport gekocht, was goedkoper dan een paar design Nike runningshoes!

• kamaes

Member
    17/12/2025 at 08:24

Ik blijf gewoon in bnp paribas zitten voorlopig…..

• Jan Reyns

Administrator
    17/12/2025 at 11:16

beide kunnen goed uitpakken! Succes!

• Christine Van der Elst

Member
    21/12/2025 at 11:41

Als je bij Saxo Anta Sports wil kopen op de beurs van Hongkong dan moet je er minimum 200 kopen, dat is voor een eerste positie wel rond de 1800 euro. Hoe koop je er dan om 1000 euro?

• Ruben

Member
    21/12/2025 at 15:30

Waarom zou je een Chinees retaillaandeel kopen in een zeer competitieve markt die onder druk staat? Bij sportartikelen denk ik vooral aan jongeren als kernconsumenten. Juist in die groep is de jeugdwerkloosheid in China momenteel uitzonderlijk hoog, wat de bestedingsruimte en consumptiebereidheid beperkt.

Daarnaast vraag ik me af welk langetermijneffect afslankmedicatie zoals Ozempic zal hebben op het sport- en bewegingsgedrag. Als mensen hun gewicht kunnen verlagen met een pil of injectie in plaats van door sport en training, ligt het voor de hand dat een deel van hen voor die eenvoudigere optie kiest. Dat zou de vraag naar sportartikelen structureel kunnen beïnvloeden.

• koen-victor

Member
      21/12/2025 at 18:01

Niet zeker of dit een retorische vraag is, werd in een spamalot besproken. Ik zie er wel brood in: vroeger werden de merken in het westen gemaakt, en de producten in china. Meer en meer worden ook de merken in china ontwikkeld. Westerse consumenten lijken weinig nationalistische reflex te hebben. Anta is daarop een pure play. Omdat het retail is, staat mijn aankooplimiet wat lager.

Mbt ozempic, het omgekeerde is waar imho. Meer slanke mensen, versterkt slank zijn als normaalbeeld. Je kan ‘ozempicen’, maar dat gewicht krijg je terug. Resultaat is algemene gezondheid als groeiend thema, en iedereen met wat extra kilo’s wordt als abnormaal/ongezond gezien. Dat stimuleert zowel ozempic, fitness, gezond eten enz.

Wist-je-dat-je: Je ziet relatief weinig obese mensen hardlopen of in de fitness. Waarom? Dat is niet de doelgroep. De doelgroep is alle anderen, die niet obees willen worden.

De eerste groep kan terecht bij ozempic, de 2de groep koopt sportkledij. Idealiter wordt een ozempic gebruiker uiteindelijk sportklant.

• Ruben

Member
      21/12/2025 at 18:26

Niet helemaal mee eens: mensen met een beetje overgewicht die een paar kilo’s willen verliezen, grijpen tegenwoordig steeds vaker naar Ozempic en soortgelijke middelen, zonder dat sport daarbij nodig is. Ik zie het nu al in mijn omgeving gebeuren: mensen nemen Ozempic om snel resultaat te hebben voor een trouwfeest, in plaats van te gaan joggen of fitnessen. Voor mensen met ernstig overgewicht geldt echter dat sporten noodzakelijk blijft als ze echt willen afvallen. Ik zie vooral een zeer competitieve markt , waarin merken zoals Nike en Adidas op termijn waarschijnlijk weer zullen domineren. Maar ieder zijn mening uiteraard… 🙂

• Pascal Paepen

Administrator
      21/12/2025 at 19:52

Diverse meningen horen we net heel graag. De ene koopt, de andere verkoopt. Zo krijg je een markt en dus een prijs.

• gisele-dillien

Member
      29/01/2026 at 19:35

“Herzogenaurach, <chron>January 29, 2026</chron>

Adidas reports record revenues in 2025 and launches share buyback. Starting in early February, the company plans to buy back shares worth up to € 1 billion in 2026. The share buyback will be financed through the company’s anticipated strong cash flow generation in 2026. Adidas intends to cancel the repurchased shares.”

• Jan Reyns

Administrator
    22/12/2025 at 02:53

@Christine, in HongKong moet je inderdaad per veelvoud van 200 kopen. Je kan ook ADR’s via Wall Street kopen, misschien kan het daar wel.

Verder: sport gaat wel veel ruimer dan overgewicht of afslanken. Het is trouwens niet omdat je slank bent dat je een goede conditie hebt. Je lijf oefenen geeft ook een psychische boost en alleen al de productie van endorfines en dopamines draagt bij tot een goed gevoel.
    En sport(kleding) is natuurlijk ook gewoon mode en kleding.

• Ann

Member
      22/12/2025 at 12:07

Volgens de podcast die ik onlangs deelde (zie boek over China), was Anta Sports de kledingsponsor van het Chinese team op de 2 laatste Olympische Spelen. Die kleding verkocht nadien als zoete broodjes, zelfs de jassen die omgerekend +/-300 euro per stuk kosten.

• Stephanie Werts

Member
    08/01/2026 at 17:16

Anta sport heeft bod gedaan op het 29% deel van Pinault … ik las ergens 40€ … ?

• Jan Reyns

Administrator
      09/01/2026 at 12:04

Volgens Reuters zou Anta meer dan 40 euro bieden voor het 29% belang van Pinault. Wordt vervolgd!

• Jan Reyns

Administrator
      09/01/2026 at 12:05

per aandeel uiteraard :-)😀

Log in to reply.