-
Ik heb vandaag wat verkocht (08-sep-2025)
Dat gebeurt niet zo vaak he? 🤣 Het is dan ook met een bang hartje. Floridienne. Komt op 29-sept met cijfers en ik hoop nu maar dat die niet super-goed zijn, want dan zal ik toch wel eens vloeken omdat ik nu verkoop.
Het zijn aandelen die ik op 23-dec 2024 en 29-jan 2025 kocht aan respectievelijk €675 en €665. Ik verkocht vandaag een paar aandelen aan €675. Het is een limietorder dat al even instaat. De koers tikte ondertussen al een paar keer €675 aan, maar pas vandaag kon ik 3 aandelen verkopen. Er rest nog wat van het order (ik wil ze allemaal verkopen), dus hopelijk kan ik de komende dagen nog wat buitengooien.
Ik kocht Floridienne na goeie resultaten én omdat ze eigen aandelen zouden opkopen. Het aandeel is illiquide, dus als ze die op de markt zouden moeten kopen, dan aan hogere prijzen. Enfin, dat redeneerde ik. Sindsdien echter nauwelijks gestegen. De holding drijft vooral op Biobest in Westerlo en een gelijkaardige firma die werd overgenomen in Brazilië. Daar is nog een serieus potentieel, maar ook Sofina investeerde nogal veel in die bedrijven, dus àls Biobest dat nog heel goed goed, en daar twijfel ik niet aan, dan zal ik daar ook wel goed mee varen dankzij Sofina.
U weet dat ik weinig cash heb, maar wél ook goesting om regelmatig wat te kopen. Vandaar: Floridienne weg voor cashopbouw. Begin volgende maand zou ik ook nog wat cash moeten krijgen vanwege het bod op Just Eat TakeAway.
Pascal
ps: Sofina -4% vandaag, zie ik. Ik denk dat ik er al genoeg heb, maar het kriebelt om nog wat bij te kopen.
Log in to reply.