-
Erfbelastingen anno 2025 – Interesse?
Beste Spaarvarkens, de examen zitter er weer op. Het zonnetje begint te schijnen, en de zomer komt ons volop tegemoet. Tijd om terug volop te verder te investeren en beleggen.
Zoals ik reeds al eens eerder aangaf, heb ik dit semester mij (ook) gefocust op schenkingsrechten en erfbelastingen. Het was een zeer interessanter cursus van mevrouw De Troeyer. Mevrouw De Troeyer, heeft ons enorm veel bijgebracht over hoe je anno 2025 ervoor kunt zorgen dat je jou nalatenschap, fiscaal voordelig kunt plannen. Denk aan schenken, erven, welke regels zijn er, wat doe ik best niet en wat doe ik best wel. Nu, ik deel deze info graag met medespaarvarkens. Ik kan verschillende aspecten aanhalen, om het overzichtelijk te behouden, lijkt het me niet verkeerd dit op te splitsen. De thema’s die het meest relevant lijken.
– Levensverzekeringen en belasting op levensverzekering bij erfenis – hoe te minimaliseren.
– Onroerende goederen nalaten aan je kinderen, of roerende goederen nalaten.
– Eigendomstitels overdragen aan kinderen van de woning (onroerende goederen nalaten)
Indien er mensen geïnteresseerd zouden zijn, geef gerust een seintje en ik zal (indien dit voor de opperspaarvarkens) oké is, interessante regels en stelsel toelichten anno 2025.
(PS: iedere informatie zal informatief meegedeeld worden, en doe altijd nog navraag bij uw notaris voor uw stappen onderneemt. Deze artikels zouden louter informatief meegedeeld worden waarbij ik spaarvarkens een eerste kennis wil meegegeven rondom erven en nalatenschappen en iedereen aanzetten om dit niet te laten liggen!)
Benjamin Belmans
Log in to reply.