Forum

Home – 2.0 Forum Woning en Personal Finance Datum webinar “Focus op nalatenschap” aangepast naar 6 juni 2024

• Datum webinar “Focus op nalatenschap” aangepast naar 6 juni 2024

Posted by Redactie Spaarvarkens on 16/05/2024 at 07:45

Omdat Niels een tijdje ziek is geweest, wordt het webinar “Focus op nalatenschap” verzet van donderdag 16 mei naar donderdag 6 juni. In dit webinar zal Niels de vragen, die in deze discussies door de clubleden gesteld worden, beantwoorden.

Dit geeft jullie nog twee weken extra tijd om hier je vragen over nalatenschap te stellen!

https://staging.spaarvarkens.be/agenda/focus-op-nalatenschap

RIKA vancoppenolle replied 2 years ago 3 Members · 2 Replies
  • 2 Replies
  • Ann

Member
    16/05/2024 at 10:08

Als alleenstaande 50+’er zonder kinderen, heb ik sinds het afsluiten van mijn lening meer dan 25 jaar geleden, een testament waarbij mijn appartement en de inboedel naar mijn vader zou gaan indien hij nog in leven is. Over mijn roerend vermogen is er toen niets bepaald, want dat was er nog amper.
    Ik heb ook nog 1 zus (die 3 kinderen heeft), maar die het contact met de familie een dik jaar geleden definitief verbroken heeft. Ook de nichtjes (allen nog thuiswonend en tussen 20-25 jaar) hebben geen contact meer met ons.
    – Worden mijn roerende goederen 50/50 verdeeld tussen mijn vader en mijn zus, of gaat alles naar mijn zus ? Dit alles in de veronderstelling dat ik mijn testament niet aanpas en mijn vader nog leeft.
    – Zijn er minimale bedragen waarmee rekening gehouden moet worden, vooraleer een goed doel een erfenis wil aanvaarden ?
    Alvast bedankt !

• RIKA vancoppenolle

Member
    16/05/2024 at 17:40

dank Ann om te laten weten dat het webinar verplaatst is naar 6 juni. Ik vond het vreemd dat ik het plots niet meer zag staan in de agenda voor vandaag. Intussen kunnen we inderdaad nog bijkomende vragen stellen.

Log in to reply.