Forum

Home – 2.0 Forum Woning en Personal Finance Buitenlandse broker Lynx – belastingbrief code 1444

• Matthias Rens

Member
    22/05/2025 at 08:48

Ja handig hé Erik. Ik maak hier al enkele jaren gebruik van en tot nu toe klopt hun berekening altijd :)

• Matthias Coene

Member
    22/05/2025 at 09:43

maar dat cijfer houdt nog geen rekening met de maximumkorf, die moet je er nog van af trekken? Correct?

• Matthias Rens

Member
      22/05/2025 at 10:24

Dat klopt volgens mij idd. Dit staat er ook onder in dat document. Onder punt ‘Opmerking 1’. Er staat ook nog een link bij van Lynx met extra uitleg

• Paul

Member
    22/05/2025 at 19:24

Bedankt Erik en (ondertussen ook) Matthias voor de informatie. Ik moest het nog opzoeken maar dankzij jullie sta ik al een stapje verder. ;-)

• Paul

Member
    24/06/2025 at 18:59

Ik heb ondertussen ook mijn aangifte vervolledigd met deze gegevens. Ik vroeg me nog af of jullie dan een bewijsstuk in bijlage meegeven ? Ik zou het doen maar op datzelfde document dat ik via de website van lynx afprint staat naast de info i.v.m. code 1444-11 ook een onderdeel vermogensbestanddelen (cash – aandelen – opties – overige). Ik heb minder zin om dat te delen…
    Hoe staan jullie daar tegenover ?
    Groeten, Paul

• Erik

Member
      24/06/2025 at 19:42

Op je belastingbrief staat dat je de bewijsstukken enkel “ter beschikking” dient te houden. Ik heb geen enkele bijlage toegevoegd bij mijn belastingbrief.

• Ann

Member
      24/06/2025 at 21:06

Wij krijgen nog een belastingbrief op papier. Zelfs mijn ouders sinds ze dividenden aangeven (80+). Zonder de bijlagen krijg je de aftrek niet. Straf, als het in de digitale versie niet moet. Dus sturen we het mee, maar alleen het minimum.

• RIKA vancoppenolle

Member
      24/06/2025 at 21:36

Wij krijgen ook nog een belastingbrief op papier. Voor wat de teruggave van de roerende voorheffing van de dividenden betreft sturen wij geen bewijzen of bijlagen mee.

• Sabine Reusen

Member
      24/06/2025 at 22:16

Ik maak zelf een overzicht van de dividenden en de roerende voorheffing, en stuur dat gewoonlijk mee. De documenten van de broker stuur ik niet mee.

Of je nu op papier of digitaal je aangifte doet, er wordt gevraagd om de documenten ter beschikking te houden. Het is dus niet verplicht om deze mee te sturen.

• Paul

Member
    25/06/2025 at 07:49

Bedankt allen om jullie licht hierover te laten schijnen. Ik zal zelf gewoon de berekening van Lynx overnemen en geen bijlage meesturen. Nog een fijne dag !

Log in to reply.