-
(22/04/2024) -5% Tesla: Het einde is nabij!
Voor de Tesla aandeelhouders onder ons. Tesla is opnieuw flink rood gestart vandaag. Nu, laat ons concreet bekijken wat er nu aan de hand is op dit moment.
Op dit moment zijn beleggers zeer angstig over de toekomst van Tesla. Investeerders trekken massaal hun geld terug, omdat ze de strategie van het bedrijf niet meer voor ogen hebben. Wordt Tesla nu een autobedrijf, of moeten we het waarderen als een technologiebedrijf? De strategie van Musk is even zoek. Elon had eerder deze maand een evenement in augustus aangekondigd om “Robotaxi” te onthullen, nadat een bericht van Reuters op 5 april had gezegd dat Tesla zijn plan om zijn langverwachte betaalbare EV te ontwikkelen had geschrapt ten gunste van robotaxi’s. Musk zei na het rapport dat “Reuters liegt”, zonder onnauwkeurigheden te noemen. Ik vermoed dat Musk tijdens de earnings zeker iets over hun ontwikkeling van de betaalbare EV zal moeten zeggen om het sentiment terug te draaien. Indien Musk zal doen of zijn neus bloed en verder geen nieuws over een betaalbare EV naar buiten zal laten komen, zie ik het aandeel nog terug naar de 120$ dalen.
Ik heb onlangs, toen Tesla terug naar de 160 gedaald was, de vraag van (ook medestudenten) gekregen of Tesla nu een koopje was. Ik was toen helemaal niet zeker, maar ik vermoede wel dat Tesla nog verder ging zakken. Musk haalt het vertrouwen niet meteen terug bij de investeerders, wat zeker voor de nodige paniek zorgt. Ondertussen schreef Morgan Stanley-analist Adam Jonas woensdag dat “het erop lijkt” dat Tesla de traditionele EV-auto-industrie verlaat.
Log in to reply.