Beleggingskosten: het verschil tussen ETF’s en fondsen
Wat u moet weten over beleggingskosten Wat moet ik weten voor ik begin te beleggen? Wat is het verschil tussen gemengde fondsen en exchange-traded funds…
Hoe je de beurstaks van een ETF berekent
De wetten rond de beurstaks (ook TOB genoemd, wat staat voor Taks Op Beursverrichtingen) zijn ingewikkeld en verwarrend. Om het nog erger te maken, verandert…
Kerstmis: het feest van de massaconsumptie
24 december. Vandaag en morgen, en zelfs overmorgen, vieren we massaal kerstmis. Zou iedereen nog weten waarvoor dat feest staat? Ik betwijfel het. Weinig mensen…
Risico’s beleggen
Risico’s beleggen In de huidige marktcontext waar je bij de meeste banken niet meer dan 0.11% spaarrente ontvangt, kijken heel wat consumenten steeds meer in…
De beurs vandaag
De Europese beurzen noteren vandaag lager nu regeringen over de hele wereld beperkingen opleggen om de verspreiding van de Omicron-variant in te dammen. Tot het…
Groot interview: Gimv cfo Vande Capelle en Investment manager M. Van de Voorde
Gimv sloot het eerste halfjaar van boekjaar 2021 af met een portefeuille van 1,38 miljard euro. Een record. Investeren in Private Equity (niet beursgenoteerde bedrijven)…
De favoriete beleggingen van Maria Municchi
Maria Municchi, fondsbeheerder van het M&G (Lux) Sustainable Allocation Fund Het M&G (Lux) Sustainable Allocation Fund, dat Maria Municchi beheert, is een gemengd fonds dat…
Gevaarlijke Inflatie! Hou je obligaties kort!
Beleggers in obligaties moeten zich dringend zorgen maken over inflatie en stijgende rente. Waarom je best niet in langlopende obligaties blijft, maar heel kortlopende obligaties…